dimarts, 21 d’octubre del 2008

PERFECTA VISIÓ






PERFECTA VISIÓ



«S'io ti fiammeggio nel caldo d'amore
di là dal modo che 'n terra si vede,
sì che del viso tuo vinco il valore,

non ti maravigliar; ché ciò procede
da perfetto veder, che, come apprende,
così nel bene appreso move il piede.

Dante, Divina Comèdia, Paradís, cant 5è



A Piedad, la meva Beatriu



Ella m’estima i amb braç ben segur
em mena dreturera seny i passa;
i el seu càlid amor a veure em duu
perfectament allò que, amb vista escassa,

ben poc s’avista amb aquell sol que lluu
confusament i ens mostra la carcassa
més externa de tot el que a ull nu
veure podem com s’esvaeix i passa.

Però amb la flama del seu foc hom veu
perfectament. Talment una alimara
que encén la nit i em guia enmig del freu,

el seu flameig d’amor fidel m’empara
i amb encert i benfer mena el meu peu
i fa la nit més transparent i clara.


Jordi Enjuanes-Mas



Il·lustració: Dalí, Divina Comèdia