dilluns, 28 de juliol del 2008

RETORN





RETORN


A la meva néta Roxane,
que m’ha rebut a casa
després d’una llarga estada a l’hospital.


Retorno a casa, com retornà Ulisses,
després de llarga estada en un hostal
on és magre el menjar, i, les llonganisses,
les donen intubades tal com cal.

I quin goig tot de cop quan ja capisses
que el somni del retorn es fa real
i sents que ja grinyolen les frontisses
del portal del jardí del meu reial * !

Que ara sóc rei amb ceptre i amb corona
d’aquest reialme que joiós m’acull:
ministrers refilant una xacona,

l’ombra servida, al meu plaer i antull,
d’arbres amics, i els ulls d’una xicona
que estimo i que m’estima. Què més vull?


Jordi Enjuanes-Mas


Il·lustració: La cambra del poeta, dibuix de Roxane Aubert


* Nota. reial: estatge reial. "E entram-nos en un reial en què nós posàvem." Llibre dels feits, cap. 266.